Wyciskanie sztangi sprzed głowy na stojąco

admin 22.07.2019

Wyciskanie sztangi sprzed głowy najczęściej wykonuje się na siedząco, ale wiele osób ma problemy z prawidłowym wykonaniem tego ćwiczenia. Wygięcie pleców powoduje, że tak naprawdę nie trenujemy dokładnie tego, co byśmy chcieli. Dlatego też warto jest pomyśleć o wykonaniu tego ćwiczenia na stojąco. Wykonuje się je dokładnie w taki sam sposób jak na siedząco, ale stojąc zdecydowanie minimalizuje się ryzyko wygięcia pleców. Obciążenie na kręgosłup jest przy takim ćwiczeniu duże, jednakże przy prawidłowy wykonywanych ruchach nie ma ryzyka urazu. Wyciskanie na stojąco różni się jednak w znacznej mierze od wyciskania na siedząco także w kwestii utrzymywania równowagi. Osoba która wykonuje to ćwiczenie musi sama na bazie doświadczenia określić czy lepiej jest jej wykonywać je ze złączonymi nogami czy też lepiej jest gdy jednak z nóg jest noga wykroczną. Podobnie jak podczas ćwiczenia na przykład bicepsów tak i tutaj jedną nogę wystawia się lekko do przodu w celu zminimalizowania balansów tułowia. 


Można też wykorzystać jako podpórkę modlitewnik, w celu opanowania ruchu. Nie powinno się też w żadnym razie szarpać, ani pomagać sobie tułowiem. Ćwicząc w ten sposób należy pamiętać też o prawidłowym opuszczaniu sztangi. Powinna być ona opuszczana możliwe polowi. Nie należy też znacznie zwalniać, musi być to płynny, ale cały czas kontrolowany ruch. Jeśli podczas ćwiczenia poczujemy, że sztanga opada bez naszej kontroli to jest to znak, że dobrane obciążenie może być nieco za duże. Jest to idealne ćwiczenie dla osób które mają problemy z prawidłowym ustawieniem pleców podczas wykonywania tego ćwiczenia na ławeczce. Jest to ćwiczenie które powinno być wykonywane na początku treningu barków.  


najlepsze konto bankowe


Tagi: podnoszenie ciężarów wyciskanie stojąc, wyciskanie ciężarów